مدارهای الکتریکی در تعمیر جاروبرقی بوش (Bosch)

ساده ترین نوع مدار های الکتریکی جاروبرقی بوش کلید روشن و خاموش شدن و لامپ است. کلید ها از نوع فشاری است و سر راه فاز مدار قرار دارند.

لامپ خبر در بیشتر جاروبرقی های بوش (Bosch) با اتصال کابل جاروبرقی به پریز روشن شده و آمادگی دستگاه جهت آغاز به کار را بیان می کند. در برخی از جاروبرقی های برقی بوش ، بجز کلید اصلی بر روی بدنه ، کلید دیگری بر روی لوله مکنده وجود دارد که خاموش و روشن کردن جاروبرقی را از همان نقطه امکان پذیر می سازد. جاروبرقی های بوش دارای ترانس ایزوله هستند. ترانس ایزوله یک رله مغناطیسی است که از سیم پیچ هایی با اهم بالا با هدف ایجاد میدان مغناطیسی جهت جذب اهرم کلید مصرف کرده و بجز اهرم از هسته فلزی و کلید اتصال یافته به اهرم تشکیل شده. با اتصال کلید روی دسته جاروبرقی بوش ، مدار رله بسته شده است و از آن جریان عبور می کند.

گذر جریان در مدار رله میدان مغناطیسی به منظور جذب اهرم فراهم می سازد. کلید ترانس ایزوله ، تیغه قوی به منظور عبور فاز اصلی مدار را دارد. از این جهت با بسته شدن کلید جاروبرقی ، فاز به موتور رسیده است و از آنجا که نول از قبل به موتور داده شده ، شروع به فعالیت می کند. هرگاه کلید روی لوله مکنده به شکل قطع در بیاید ، مغناطیس رله قطع می شود و فشار فنر ، کلید رله را به حالت باز در می آورد و موتور خاموش شده . استفاده از ترانس ایزوله دو مزیت را با هم در بر می گیرد.

بجز قطعات ذکر شده در برخی جاروبرقی های ال جی و آآگ مانند الکترولوکس از کلید فشاری استفاده شده است که اگر قطعه های بدنه در پشت موتور یا بدنه مخصوص موتور یا بدنه مرتبط با جمع آوری زباله درست بسته نمی شوند ، این کلید ها در حالت باز است و مدار داخلی قطع خواهد بود.

در برخی مدل های دیگر بر سر راه موتور از فیوز های حرارتی استفاده می شود که با پر شدن کیسه جاروبرقی و زیاد شدن جریان موتور ، این قطعه تحریک می شود و موتور را خاموش خواهد کرد. اگر زباله ها خالی نشده باشند چند لحظه بعد از روشن شدن موتور جاروبرقی بوش ، به طور خودکار خاموش شدن آن تکرار خواهد شد.

در برخی از جاروبرقی های ال جی یک مدار الکترونیکی تنظیم کننده ولتاژ کار موتور جاروبرقی ال جی در نظر گرفته می شود که توسط گردش ولوم مدار می توان موتور را در توان های دیگر استفاده کرد.

خدمات تعمیرات جاروبرقی دیبا سرویس:

تعمیرات جاروبرقی ال جی

تعمیرات جاروبرقی پاناسونیک

تعمیرات جاروبرقی سامسونگ

تعمیرات جاروبرقی پارس خزر

و سایر برندهای جاروبرقی

خواندن 8942 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.