دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش

اگر صدای موتور جاروبرقی شما بلند است، اولین کاری که می کنید این است که کیسه گرد و غبار را که در داخل جاروبرقی است چک می کنید که داخل آن خالی باشد.اگر داخل کیسه خالی نبود، حتما در بخشی از دستگاه جارو برقی شما گرفتگی ایجاد شده است. نازل، لوله مکش، فیلتر خروجی، لوله تلسکوپی و لوله را چک کنید. شما سر لوله ی جاروبرقی خود را از قسمت بدنه جدا کنید و چک کنید که صدای موتور تغییری کرد یا تغییری نکرد.بعد از این کار تک تک بخش ها را از جارو برقی جدا کنید تا زمانی که صدای موتور جاروبرقی تغییر پیدا کند. ممکن است یکی از بخش های جارو برقی شما دچار گرفتگی شده باشد که منجربه تولید صدای بلندتر از صدای حد معمول یک جارو برقی شود. باید جارو برقی را باز کنید وقطعات خراب شده ی آن را تعویض کنید.در ادامه این مقاله با دیبا سرویس بعنوان مرکز تعمیرات جاروبرقی بوش و سایر برندها همراه باشید. ضمنا این مطلب برای برندهای دیگر جاروبرقی نیز کاربردی می باشد.

بررسی بلبرینگ ها

یکی از دلالیل صدای زیاد موتور در مواقع کار با جارو برقی این است که ممکن است بلبرینگ های آن خراب شده باشند. خراب بودن و معیوبی بلبرینگ باعث می شود درگیری بین آرمیچر و کفشک‌های قطب هسته رخ دهد، به همین خاطر، با صدای خیلی بلند روبرو می‌شوید، اگر قصد دارید خودتان جارو برقی تان را تعمییر کنید، باید جاروبرقی را باز کرده و قطعات خراب شده را تعویض کنید.

بررسی پروانه جاروبرقی

در بعضی از جاروبرقی ها یک پروانه و در بعضی دیگر دو پروانه وجود دارد. اگر در هنگام کار کردن با دستگاه جاروبرقی صدای بلندی به گوشتان رسید، ممکن است خرابی پروانه رخ داده باشد. در این صورت پروانه جارو برقی باید عوض شود.

بررسی لاستیک های جارو برقی

معمولا در جاروبرقی ها به خاطر سرعت بالای که در موتور وجود دارد موجب لرزش زیادی در بدنه می شوند. که به همین منظور از نگهدارنده های لاستیکی بین قطعات دستگاه جاروبرقی استفاده می کنند. یکی از دلایل صدای بلند ایجاد شده از موتور جاروبرقی می تواند معیوب بودن و خرابی همین لاستیک ها باشد که حتما باید عوض شود.

تعمیر و سرویس جاروبرقی

جاروبرقی ها امکانات متفاوتی دارند از قبیل: دستگیره، نشانگر پر بودن مخزن، سیم جمع کن و کنترل روی دسته که کارکردن با جاروبرقی برای کاربران راحت تر و آسان تر باشد، این دستگاه‌ها نیز مثل بقیه دستگاههای برقی، به مواظبت احتیاج دارند و باید در زمان های مشخصی سرویس و تعمیر شوند تا بدون وجود مشکلی یا نقضی به کارکردن ادامه دهند. اما گاهی به دلیل نداشتن وقت، کاربران، سرویس بردن جاروبروقی را زیاد جدی نمی‌گیرند، به همین خاطرممکن است بعضی از قطعات جاروبرقی بوش و یا سایر برندها معیوب شود و باعث کند شدن دستگاه جاروبرقی شود و کاربران را با مشکلات زیادی روبرو کند. مثلا ممکن است باعث روشن نشدن جاروبرقی شود! که در این مواقع بایستی قبل از هراقدامی به پریز برق توجه کرد. ممکن است پریز برق مشکل داشته باشد و یا سیم رابط جاروبرقی خراب شده باشد. یکی دیگر از مشکلات که ممکن است برای شما به وجود بیاید، اینست که مکش جاروبرقی ضعیف شود، در این مواقع باید چی کار کرد؟ زمانی که مکش جاروبرقی ضعیف شد و کند کار کرد، می تواند از کثیف بودن فیلترجاروبرقی باشد، باید جاروبرقی را باز کنید و فیلتر آن را تمیز کنید.

در صورتی که این کار ها تغییری در صدای جارو برقی ایجاد نکرد و صدای موتور همچنان بلندتر از حد معمول است، شما می توانید با شماره خدمات و پشتیبانی بوش در سایت ما تماس حاصل کنید

خواندن 11125 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.