آموزش تعمیرات جاروبرقی

آموزش تعمیرات جاروبرقی

آموزش تعمیرات جاروبرقی ال جی و سامسونگ :

در جاروبرقی ال جی مهمترین قسمت موتور آن است. نوع آن موتور یونیورسال است.

بردهای الکترونیکی در جاروبرقی بوش و جاروبرقی بوش :

برای تعمیرات جاروبرقی ال جی شناخت مدار های الکترونیکی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ساده ترین نوع مدار در جاروبرقی ال جی نوع دو حالته آن است که دارای دو حالت روشن و خاموش می باشد.

کلیدهای آن از نوع فشاری است و در مدار سر راه فاز یا نول قرار می گیرد.

در بعضی از مدل های جاروبرقی ال جی لامپی وجود دارد که اصطلاحا به آن لامپ جنر می گویند و نشان دهنده ی حالت آماده به کار در جاروبرقی های ال جی می باشد.

در برخی از مدل های جاروبرقی ال جی و جاروبرقی سامسونگ و جاروبرقی بوش یک کلید اضافی روی لوله ی مکنده تعبیه می شود که امکان روشن و خاموش کردن جاروبرقی از همان نقطه را فراهم می سازد.

نقش ترانس ها در تعمیرات جاروبرقی های فیلیپس و زیمنس :

جاروبرقی فیلیپس و جاروبرقی زیمنس دارای ترانس هایی هستند که برای تعمیرات جاروبرقی زیمنس و جاروبرقی فیلیپس لازم هستند. این جاروبرقی ها دارای ترانس های اصطلاحا ایزوله هستند. این ترانس ها در جاروبرقی زیمنس و جاروبرقی فیلیپس یک نوع رله هستند که برای ایجاد یک میدان مغناطیسی برای جذب کلید استفاده می شوند. با وصل شدن این کلید روی دسته جاروبرقی مدار بسته شده و جارو روشن می شود.

این کلید در جاروبرقی بوش و جاروبرقی آاگ دارای تیغه های قوی است. زیرا فاز اصلی از آنجا به موتور می رسد و موتور شروع به کار می کند. هرگاه این کلید قطع شود مدار قطع می شود و دستگاه خاموش می شود. شناخت این نکات برای تعمیرات جاروبرقی بوش ، ال جی ، تعمیرات جاروبرقی سامسونگ و غیره الزامی است.

نقش فیوز حرارتی در تعمیرات جاروبرقی پاناسونیک و جاروبرقی مجیک :

در جاروبرقی های مجیک و پاناسونیک در سر راه موتور فیوز حرارتی یا اصطلاحا اور لود استفاده می شود که وقتی کیسه جاروبرقی پر می شود جریان موتور افزایش پیدا می کند و این قطعه گرم می شود و باعث خاموش شدن موتور در جاروبرقی های سامسونگ ، مجیک و پاناسونیک می شود.

 

خواندن 8359 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.